Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

4η Συνάντηση



Συνάντηση 4η: Σύγκριση  των αριθμητικών συστημάτων των  Βαβυλώνιων , των Αιγυπτίων και των Ίνκας και ανάδειξη των δομικών στοιχείων του δεκαδικού συστήματος.
Στόχος:

Οι μαθητές :
Να κατανοήσουν πώς το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον καθόρισε και διαμόρφωσε τα μαθηματικά που χρησιμοποίησαν οι τρεις αυτοί λαοί

Να συγκρίνουν τα δομικά και σημασιολογικά στοιχεία γραφής και ανάγνωσης αριθμών των αριθμητικών συστημάτων και τη δυνατότητα εκτέλεσης πράξεων.

Να εκτιμήσουν τις ιδιότητες των πράξεων των αριθμών στα διαφορετικά αριθμητικά συστήματα και να βρουν ομοιότητες και διαφορές  με τους αλγόριθμους που χρησιμοποιούμε σήμερα .

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ (καθόμαστε σε κύκλο )
Μοιράσαμε 11 κάρτες, όσοι και οι μαθητές, με εικόνες από τα αριθμητικά συστήματα και συζητήσαμε με αφορμή το θέμα της κάθε εικόνας  (ανάδειξη των ιδεών που διαπραγματευτήκαμε την προηγούμενη φορά)
Ενημέρωση της ομάδας στην ολομέλεια για το θέμα της συνάντησης.

1η δραστηριότητα

Παρουσίαση του βιβλίου  του Τεύκρου Μιχαηλίδη,  Αχμές ο γιος του φεγγαριού*
Διαβάσαμε  το απόσπασμα (σελ. 58-67) από βιβλίο του Μιχαηλίδη,  Αχμές ο γιος του φεγγαριού, σελ. 58-67 για να αναδειχτούν :
 Α. Το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον που καθόρισε και διαμόρφωσε τα μαθηματικά που χρησιμοποίησαν οι Αιγύπτιοι
Β.  Τα δομικά και σημασιολογικά στοιχεία γραφής και ανάγνωσης αριθμών του αριθμητικού συστήματος  των Αιγυπτίων(αρχή της επανάληψης, βάση το 10, αρχή της πρόσθεσης, για να εκτιμήσουν έναν αριθμό πρόσθεταν τους αριθμούς που παρίσταναν τα σύμβολα.)
Γ. οι ομοιότητες και οι διαφορές  με το σημερινό αριθμητικό σύστημα
Π.χ.
Ο αριθμός 243 εκτιμάται ως 2x100+4x10+3 (στο σύστημα μας υπάρχει πολλαπλασιαστική αρχή , βάση το 10 και σύστημα θέσης
Οι αδυναμίες του συστήματος των Αιγυπτίων (δεν μπορούσαν να γράψουν πολύ μεγάλους αριθμούς)

2η δραστηριότητα

Φύλλο εργασίας 4
3η δραστηριότητα
 Ακολούθησε βιωματική δράση/εργαστήριο που περιελάμβανε τρεις σταθμούς :
Των Βαβυλώνιων
Των Αιγυπτίων και
των Ίνκας
Οι μαθητές  πέρασαν και από  τους τρεις σταθμούς και αφού μελετούσαν με τη βοήθεια των Συνεργατών φοιτητών,   το εποπτικό υλικό που αφορούσε τον πολιτισμό, τρόπο ζωής του κάθε λαού  και τα χαρακτηριστικά του αριθμητικού συστήματος,  στη συνέχεια κατασκεύασαν πινακίδες , παπύρους και κουϊπού με αριθμούς .
(όλοι κυκλικά πέρασαν  και από τους τρεις  σταθμούς)**
Στην επόμενη συνάντηση θα προσπαθήσουν να αποκρυπτογραφήσουν,  ο έναν τον αριθμό του άλλου.
προετοιμασία της τάξης 
Η ομάδα των Βαβυλωνίων φτιάχνει πήλινες πινακίδες
Η ομάδα των Ίνκα φτιάχνει Κουϊπού 
Η ομάδα των Αιγυπτίων γράφει σε παπύρους και πήλινες πινακίδες


τα έργα των μαθητών 


























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου