Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

8η συνάντηση

Συνάντηση 8η:
Στόχος:
  • Να γνωρίσουν τα σύνολα των αριθμών  φυσικούς, ακέραιους ,
  • Να κατανοήσουν την επέκταση του συνόλου των φυσικών αριθμών μέσω των ακεραίων
  • Να κατανοήσουν τη χρήση των ακεραίων
1ο  Διερεύνηση των ιδεών των μαθητών με ερωτήσεις του τύπου:
«Εκτός από τους φυσικούς ποιους άλλους αριθμούς ξέρετε;»
«Πού  και πότε τους χρησιμοποιούμε;» 
Στη συνέχεια οι μαθητές θα παρακολουθήσουν ένα βίντεο με θέμα τη χρήση των αριθμών (http://www.bbc.co.uk/skillswise/topic/number-symbols) και θα κληθούν  να αναγνωρίσουν αριθμούς σε μια ποικιλία από καθημερινά πλαίσια και να απαντήσουν στην ερώτηση : Γιατί μαθαίνουμε τα σύμβολα των αριθμών; 
Οι μαθητές θα αναγνωρίσουν ακέραιους και δεκαδικούς αριθμούς
Διερεύνηση των ιδεών για του ακέραιους και τους δεκαδικούς αριθμούς .                    
Ποιο ήταν το πρώτο σύνολο αριθμών που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι;
1Ο Το σύνολο των Φυσικών Αριθμών : Ν {0,1,2,3,4,…}
 Το πρώτο σύνολο αριθμών που δημιούργησαν οι άνθρωποι  ήταν οι φυσικοί αριθμοί. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τους φυσικούς αριθμούς τους δημιούργησαν για να αριθμήσουν αντικείμενα της καθημερινής ζωής .
    2ο Σύνολο των Ακεραίων αριθμών : Ζ = {......., −3, −2, −1, 0, 1, 2, 3,.......},

Οι αριθμοί που είναι μεγαλύτεροι από το μηδέν ονομάζονται θετικοί , ενώ οι μικρότεροι από το μηδέν λέγονται αρνητικοί. Σε κινέζικες μήτρες / πίνακες  εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία αρνητικοί αριθμοί. Οι Κινέζοι χρησιμοποιούσαν δύο ομάδες ράβδων για τους υπολογισμούς τους: κόκκινες για τους θετικούς και μαύρες για τους αρνητικούς. Οι πίνακες αυτοί χρησιμοποιούνταν για εμπορικούς σκοπούς και υπολογισμούς της φορολογίας. Το ποσό που δηλώνει πώληση θετικό (λόγω της παραλαβής των χρημάτων) και το ποσό που δαπανήθηκε για αγορά ήταν αρνητικό.


 Πέρα από την Κίνα δε συναντούσε κανείς συχνά αρνητικούς αριθμούς έως το 16ο αιώνα μ.Χ. , ενώ στην εποχή μας οι ακέραιοι αριθμοί χρησιμοποιούνται σχεδόν καθημερινά. Στις χρηματαγορές / χρηματιστήριο, όπου καθημερινά δισεκατομμύρια μετοχές και τίτλοι αλλάζουν χέρια, τα ποσά μεταφέρονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς με μορφή θετικών ή αρνητικών  αριθμών –χωρίς άμεση ανταλλαγή χαρτονομισμάτων ή τραπεζογραμμάτιων(C. Verderman, 1998)
 Στην Ινδία, οι αρνητικοί αριθμοί εμφανίστηκαν περίπου το  620 μ.Χ. στο έργο του Brahmagupta (598-670), ο οποίος χρησιμοποίησε τις ιδέες  «όφελος » και «χρέος» για τους θετικούς και τους αρνητικούς αριθμούς αντίστοιχα. Ο Brahmagupta χρησιμοποίησε ένα ειδικό σύμβολο για τους αρνητικούς αριθμούς και ανέφερε τους κανόνες για τις πράξεις με ακέραιους αριθμούς:
Αν από ένα χρέος αφαιρέσεις το μηδέν έχεις πάλι χρέος.
Αν από ένα όφελος αφαιρέσεις το μηδέν έχεις πάλι όφελος
Μηδέν μείον μηδέν είναι μηδέν.
Ένα χρέος που αφαιρείται από το μηδέν γίνεται όφελος.
Ένα όφελος που αφαιρείται από το μηδέν γίνεται κέρδος .
Όταν το μηδέν πολλαπλασιάζεται με ένα χρέος ή ένα όφελος το αποτέλεσα είναι μηδέν κ.ά.
Δραστηριότητα 2 η  παιχνίδι δαπέδου από (C. Verderman, 1998) σελ 32
Οι Ευρωπαίοι μαθηματικοί, ως επί το πλείστον, αντιστάθηκαν στην ιδέα των αρνητικών αριθμών μέχρι τον 17ο αιώνα, αν και ο Fibonacci επέτρεψε τις αρνητικές λύσεις στα οικονομικά προβλήματα που θα μπορούσαν να ερμηνευθούν ως χρέη (chapter 13 of Liber Abaci, 1202) και αργότερα ως ζημίες.(Flos). http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82
Για να δείτε τη παρουσίαση πατήστε εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου